Retourneren & probleem melden

Retourneren & probleem melden

Retourneren & probleem melden

Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden?
 

Termijn: je hebt 60 dagen na ontvangst om te retourneren.
Verkeerd geleverd of kwaliteitsprobleem: gratis retour tot 60 dagen na ontvangst.
Garantie termijn: vervalt 365 dagen na ontvangst.
Giftcard: Wij hanteren een 'altijd zeker garantie' op al onze producten. Dit houdt in dat wij de retourkosten vergoeden als je een ander product of kleur wenst. Jij ontvangt dan een gratis retourlabel en een giftcard t.w.v het aankoopbedrag.
Geld terug: De kosten voor het retourlabel zijn voor jouw eigen rekening als je jouw geld terugwenst. Deze kosten bedragen € 3,50.
• Het product moet in originele staat zijn, inclusief verpakking en accessoires.
• Heb je (gedeeltelijk) met een giftcard betaald? Dan ontvang je een nieuwe Smartphonehoesjes.nl giftcard t.w.v. het aankoopbedrag.


Uitzonderingen

De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd:

• Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten.
• Geopende screenprotectors.
• Producten die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
• Producten waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
• Geopende hygiëneproducten (zoals oordopjes).
• Artikelen ouder dan 365 dagen.
• Bekijk hier de retourvoorwaarden die horen bij een bepaalde actie.


Wat zijn de retourkosten?
 

Giftcard: kies je in het retourformulier voor een giftcard, dan is het retourlabel gratis.
Geld terug: je betaalt €3,50 voor het retourlabel, behalve bij een defect of verkeerd geleverd product.
Riverty/Klarna: de keuze voor een giftcard is hierbij niet mogelijk. In dit geval passen wij alleen de factuur aan en betaal je een bijdrage van €3,50 voor het retourlabel.


Ik wil mijn product(en) retourneren
 

Retourneren of een probleem melden? Via ons digitale retourportaal regel je het eenvoudig en snel!

1. Meld je retour aan via onderstaande knop 'Retour aanmelden', en wij verwerken je aanvraag binnen 24 uur.
2. Vul je ordernummer en e-mailadres in.
3. Selecteer een retourreden en je gewenste oplossing.
4. Ontvang per e-mail een retourlabel en verdere instructies.
5. Stuur het product terug.
6. Volg de status via e-mails die je van ons ontvangt.
7. Na ontvangst en verwerking van het product ontvang je je giftcard of terugbetaling.


Retour aanmelden
Ik wil mijn product(en) retourneren en heb via Bol, MediaMarkt, Kruidvat of ANWB besteld
 

Retourneren of een probleem melden? Via ons digitale retourportaal regel je het eenvoudig en snel!

1. Meld je retour aan via onderstaande knop 'Retour aanmelden', en wij verwerken je aanvraag binnen 24 uur.
2. Vul je bestelnummer en postcode in.
3. Selecteer een retourreden.
4. Ontvang per e-mail een gratis retourlabel en verdere instructies.
5. Stuur het product terug.
6. Volg de status via e-mails die je van ons ontvangt.
7. Na ontvangst en verwerking van het product passen we je factuur aan en ontvang je via de marktplaats je geld terug.


Retour aanmelden
Mijn product is beschadigd of werkt niet!
 

Vervelend om te horen dat je een beschadigd/ defect product hebt ontvangen. Wij hechten veel waarde aan het leveren van kwaliteit. Om tot een passende oplossing te kunnen komen willen wij je vragen om de schade of het defect te melden via ons digitale retourportaal!

1. Meld je retour aan via onderstaande knop 'Defect/schade melden', en wij verwerken je aanvraag binnen 24 uur.
2. Vul je ordernummer en e-mailadres in.
3. Selecteer een retourreden en je gewenste oplossing.
4. Ontvang per e-mail een gratis retourlabel en verdere instructies.
5. Stuur het product terug.
6. Volg de status via e-mails die je van ons ontvangt.
7. Na ontvangst en verwerking van het product ontvang je je giftcard of terugbetaling.

Heb je hulp nodig bij het aanmelden van een beschadigd of defect product? Klik dan op het donkerblauwe chaticoontje rechtsonder om direct met Chatbot Casey te chatten.


Defect/schade melden
Wat is de status van mijn retour?
 

Vanaf het moment dat je een retour aanmeldt, houden we je per e-mail op de hoogte van de voortgang en ontvang je eventuele instructies. In al onze e-mails vind je een roze knop waarmee je de status van je aanvraag of retour kunt inzien.

Wil je precies weten wat je huidige status is? Klik dan op het donkerblauwe chaticoontje rechtsonder om het aan Chatbot Casey te vragen.


Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?
 

Wij verwerken jouw retouraanvraag binnen één werkdag. Nadat jouw retouraanvraag is verwerkt ontvang jij een e-mail met het retourlabel en verdere instructies om je pakket naar ons terug sturen. Vanaf het moment dat jij je bestelling hebt afgegeven bij een postkantoor duurt het tot 14 werkdagen voordat wij je retour hebben ontvangen en volledig hebben verwerkt. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte van alle ontwikkelingen tijdens jouw retour. Wanneer wij een giftcard hebben aangemaakt of je geld terug hebben geboekt ontvang je uiteraard ook een e-mail ter bevestiging van ons. Op het moment dat wij een terugbetaling bevestigen duurt het 1-3 werkdagen voordat je het bedrag hebt ontvangen op je rekening. Wij boeken het geld terug via de betaalmethode waarmee je het product hebt betaald.

Klik op het donkerblauwe chaticoontje rechtsonder om direct met Chatbot Casey te chatten en om naar de status van je retour te vragen.


Kan ik printerloos retourneren?
 

Wanneer jij een retour hebt aangemeld kun jij je retourlabel downloaden en uitprinten.

Geen printer? Geen probleem! Open het retourlabel wat je van ons hebt ontvangen en laat het bij een PostNL punt aan een postmedewerker zien. Ze printen vervolgens graag het retourlabel voor je uit. Let op: Wij kunnen op deze extra dienst van PostNL geen garantie bieden.

Kan ik retourneren als ik de doos niet meer heb?
 

Ja, als je onze verzenddoos niet meer hebt, mag je jouw product ook in een andere doos naar ons terug sturen. Belangrijk is wel dat jij je gegevens en ordernummer hierop vermeld.

Giftcard t.w.v. het aankoopbedrag

Voordelen van een giftcard
 

• Gratis retourlabel, geen extra kosten.
• Je ontvangt +10% extra tegoed bovenop je retourwaarde.
Zelf opnieuw bestellen: kies eenvoudig een nieuw product in onze webshop.
Direct inzetbaar: de giftcard ontvang je per e-mail na de verwerking van je retour en kun je meteen gebruiken.


Ik wil een giftcard t.w.v. mijn aankoopbedrag ontvangen
 

Wil je een giftcard t.w.v. je aankoopbedrag ontvangen? Dan ontvang je een gratis retourlabel én nadat we jouw retour hebben ontvangen en verwerkt een giftcard t.w.v. het aankoopbedrag waarmee je zelf jouw vervangend product kan bestellen. Klik op de onderstaande knop om het retourproces in gang te zetten.


Giftcard ontvangen
Wanneer ontvang ik mijn giftcard?
 

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt ontvang jij jouw giftcard t.w.v. het aankoopbedrag per e-mail.


Kan ik voor een giftcard kiezen als ik gekozen heb voor Riverty/ AfterPay 'Achteraf betalen'?
 

Wanneer jij hebt gekozen voor Riverty/ AfterPay (achteraf betalen), dan heb je gekozen voor het betalen op factuur. Wij bieden in dit geval helaas geen ruiloptie aan. Ons ruilproces houd namelijk in dat jij van ons een giftcard t.w.v. jouw aankoopbedrag ontvangt en in dit geval moet je alsnog jouw factuur bij Riverty/ AfterPay voldoen. Uiteraard mag jij altijd je geld terug vragen binnen de zichttermijn van 60 dagen na aankoop van jouw product. We zullen vervolgens jouw factuur aanpassen of deze laten vervallen.


Kan ik meerdere bestellingen/ meerdere retouren in één pakket als een retourzending retourneren?
 

Retourzendingen kunnen niet samengevoegd worden. Vul voor elke bestelling die je wilt terug sturen een digitaal retourformulier in en pak de bestellingen vervolgens ook apart van elkaar in.

Het kan er anders namelijk voor zorgen dat jouw retour in ons magazijn niet gematched kan worden met jouw bestellingen en dit willen wij uiteraard voorkomen.


Verkeerd product besteld/ ontvangen

Ik heb een verkeerd product ontvangen
 

Wij begrijpen dat het vervelend is om een verkeerd product te ontvangen. Daarom willen wij je zo snel mogelijk helpen met het herstellen van onze fout.

Meld via de onderstaande button welk product je verkeerd hebt ontvangen. Vervolgens kun je kiezen voor een 'giftcard' of 'geld terug'. Binnen 24 uur ontvang je verdere instructies via e-mail.

Let op: heb jij voor Riverty (achteraf betalen) als betaaloptie gekozen? Dan kunnen wij geen giftcard voor je aanmaken. Wij zullen je factuur aanpassen of deze laten vervallen als je deze nog niet hebt voldaan.


Verkeerd product ontvangen
Er ontbreekt een product in mijn bestelling!
 

Wat vervelend dat er een product in jouw bestelling ontbreekt! Dat is zeker niet de bedoeling.

Klik op het donkerblauwe chaticoontje rechtsonder zodat Chatbot Casey je kan helpen. Geef aan welk product je mist en we geven je uiteraard een passende oplossing!


De productkleur komt niet overeen met de foto
 

We doen ons best om alle kleuren zo goed mogelijk te tonen, maar soms wijkt een product iets af door belichting of scherminstellingen.

Lijkt de kleur echt anders dan op de foto? Of heb je dit al eens eerder gehad? Laat het ons heel graag weten! Dan checken wij dit direct voor je om te zien of er iets mis is met de foto of het product op voorraad.



Wil je het product niet houden?
Dan kun je het natuurlijk gewoon retourneren via ons digitale retourportaal.

1. Meld je retour aan via onderstaande knop 'Retour aanmelden', en wij verwerken je aanvraag binnen 24 uur.
2. Vul je ordernummer en e-mailadres in.
3. Selecteer de retourreden 'Product wijkt af van website' en je gewenste oplossing.
4. We vragen je vervolgens om een foto toe te sturen. Uiteraard is het retourlabel in het geval van grote afwijking gratis!
5. Ontvang per e-mail een retourlabel en verdere instructies.
6. Stuur het product terug.
7. Volg de status via e-mails die je van ons ontvangt.
8. Na ontvangst en verwerking van het product ontvang je je giftcard of terugbetaling.


Product afwijking melden

Retourstatus

Openstaande Riverty/ AfterPay factuur
 

Als jij de Riverty/ AfterPay factuur nog niet hebt voldaan en een retour hebt aangemeld dan heb jij een openstaande factuur bij Riverty. Na ontvangst van jouw retour zullen we binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour de factuur aanpassen of deze laten vervallen als je de betaling nog niet hebt voldaan.


Ik ervaar problemen bij het aanmelden van mijn retour!
 

Als je tijdens het aanmelden van je retour problemen ervaart kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Vermeld daarbij jouw ordernummer en het probleem wat je tijdens het aanmelden ervaart. Foto's van een foutmelding kunnen ons ook verder helpen, stuur deze ook graag mee. Wij helpen je graag verder!


Is het nog mogelijk om mijn retour in te trekken?
 

Als jij je retour hebt aangemeld en je retourlabel nog niet betaald, dan hoef je in principe niets verder te doen als je je hebt bedacht. Wij zullen geen herinneringen sturen. Heb jij je retourlabel al betaald maar je pakket nog niet teruggegeven bij een postpunt? Neem dan contact met ons op zodat wij de door jouw gemaakte kosten voor het retourlabel terug kunnen boeken.


Terugbetalingen

Kan ik de giftcard omruilen voor terugbetaling van het aankoopbedrag?
 

Als je tijdens de retouraanvraag hebt gekozen voor een giftcard, dan is het achteraf niet meer mogelijk om deze om te ruilen voor een terugbetaling.


Ik heb een onjuiste terugbetaling ontvangen!
 

Neem in het geval van een onjuiste terugbetaling contact op met onze klantenservice. Wij controleren de terugbetaling en lossen het uiteraard waar nodig graag voor je op.


Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
 

We zullen binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour in ons magazijn de terugbetaling voornemen. De terugbetaling vind plaats via de door jouw gekozen betaalmethode. Hoe lang het duurt voor je jouw aankoopbedrag terug ontvangt is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalmethode. Meestal is de duur 1-3 werkdagen.


Hoe werkt terugbetaling bij volledige betaling met giftcard?
 

Wanneer jij je aankoop volledig betaald hebt met een giftcard en deze vervolgens als retour aanmeldt, dan ontvang je van ons een nieuwe giftcard waarmee je een nieuw product mag uitkiezen.