Retourneren & annuleren 

 

Retourvoorwaarden

  • Het product wordt binnen de zichttermijn van 60 dagen geretourneerd, dit gaat in op de dag na ontvangst van jouw product.
  • Het product bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.
  • Heb je (gedeeltelijk) met een giftcard betaald? Dan ontvang je een nieuwe Smartphonehoesjes.nl giftcard t.w.v. het aankoopbedrag.
  • Wij hanteren een 'altijd zeker garantie' op al onze producten. Dit houdt in dat wij de retourkosten vergoeden als je het product wil ruilen voor een andere kleur of voor een ander toestel. In dat geval ontvang jij een gratis retourlabel en krijg je een giftcard t.w.v het aankoopbedrag. De kosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening als je jouw geld terugwenst. Deze kosten bedragen € 2,50.

 

Uitzonderingen

Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten vallen niet onder de zichttermijn van 60 dagen:

  • Gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die zijn ontworpen met een eigen foto of afbeelding via onze ontwerptool op de website.
  • Producten die slechts eenmaal kunnen worden gebruikt, zoals screenprotectors en vloeistof (mits de verpakking is geopend).
  • Producten die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
  • Producten waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
  • Producten die om redenen van hygiëne niet meer retour gestuurd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld oordopjes. 

 

Retourkosten

Of je retourkosten betaald is afhankelijk van jouw gewenste retouractie. Wil jij je product ruilen? Dan ontvang je een gratis retourlabel van ons. Kies je voor de optie 'geld terug'? Dan betaal je een klein bedrag van € 2,50 voor jouw retourlabel. Uiteraard betaal je bij beschadigingen of een verkeerd geleverd product nooit retourkosten.

Let op: heb jij voor Riverty (achteraf betalen) als betaaloptie gekozen? Dan kunnen wij geen giftcard voor je aanmaken. Wij zullen je factuur aanpassen of deze laten vervallen als je deze nog niet hebt voldaan.

 

Meerdere bestellingen in een pakket retourneren

Retourzendingen kunnen niet samengevoegd worden. Vul voor elke bestelling die je wilt terug sturen een retourformulier in en pak de bestellingen vervolgens ook apart van elkaar in.

Het kan er anders namelijk voor zorgen dat jouw retour in ons magazijn niet gematched kan worden met jouw bestellingen en dit willen wij uiteraard voorkomen.

 

Product ruilen

Wil je jouw product ruilen voor een andere kleur of ander toestel? Dan is jouw retour gratis! Binnen één werkdag na ontvangst van je retour ontvang jij jouw giftcard t.w.v. het aankoopbedrag waarmee je zelf jouw vervangend product kan bestellen. Klik op de onderstaande knop om het ruilproces in gang te zetten. 

 

Retour aanmelden

Wij hebben geen uitgeprint retourformulier aan jouw bestelling toegevoegd. Meld een retour daarom eenvoudig aan in ons retourportaal via onderstaande button 'Retour aanmelden'. Wij verwerken je aanvraag vervolgens binnen 24 uur. 

 

Schade of defect melden

Vervelend om te horen dat je een beschadigd/ defect product hebt ontvangen. Smartphonehoesjes.nl hecht veel waarde aan het leveren van kwaliteit. Om tot een passende oplossing te kunnen komen willen wij je vragen om de schade of het defect te melden via ons retourportaal. Geef de reden van je aanmelding aan en kies de door jouw gewenste actie.

Binnen een werkdag ontvang je een passende oplossing. Uiteraard is een retour in dit geval gratis. Wil je jouw lievelingsproduct opnieuw ontvangen? Kies dan voor een giftcard en bestel jouw vervangend product zelf opnieuw.

Heb je hulp nodig bij het aanmelden van een beschadigd of defect product? Chatbot Casey helpt je hier graag verder.

 

Kan retourzending niet registreren

Als je tijdens het aanmelden van je retour problemen ervaart kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Vermeld daarbij jouw ordernummer en het probleem wat je tijdens het aanmelden ervaart. Foto's van een foutmelding kunnen ons ook verder helpen, stuur deze ook graag mee. Wij helpen je graag verder!

 

Retour aanmelding terug trekken

Als jij je retour hebt aangemeld en je retourlabel nog niet betaald, dan hoef je in principe niets verder te doen als je je hebt bedacht. Wij zullen geen herinneringen sturen. Heb jij je retourlabel al betaald maar je pakket nog niet teruggegeven bij een postpunt? Neem dan contact met ons op zodat wij de door jouw gemaakte kosten voor het retourlabel terug kunnen boeken.

 

Product ontbreekt

Wat vervelend dat er een product in jouw bestelling ontbreekt! Dat is zeker niet de bedoeling.

Meld hier bij onze Chatbot Casey het ontbreken van een product. Geef hierbij aan welk product je mist en we geven je uiteraard een passende oplossing!

 

Retourstatus

Vanaf het moment dat je een retour aanmeldt, houden we je per e-mail op de hoogte van de voortgang en ontvang je eventuele instructies. In al onze e-mails vind je een roze knop waarmee je de status van je aanvraag of retour kunt inzien.

Wil je precies weten wat je huidige status is? Dan kun je hier onze Chatbot Casey ernaar vragen.

 

Retourverwerking

Wij verwerken jouw retouraanvraag binnen één werkdag. Nadat jij je bestelling hebt afgegeven bij een postkantoor kan het tot 5 werkdagen duren voordat wij retour hebben ontvangen en volledig hebben verwerkt. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte van alle ontwikkelingen tijdens jouw retour.

Je mag Chatbot Casey hier ook gerust om de status van jouw retour vragen.

 

Duur van terugbetaling

We zullen binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour in ons magazijn de terugbetaling voornemen. De terugbetaling vind plaats via de door jouw gekozen betaalmethode. Hoe lang het duurt voor je jouw aankoopbedrag terug ontvangt is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalmethode. Meestal is de duur 1-3 werkdagen.

 

Terugbetaling bij volledig gebruik van giftcard

Wanneer jij een aankoop volledig voldoet met behulp van een giftcard en deze aankoop achteraf als retour aanmeld, dan betalen wij je ook weer uit in een nieuwe giftcard zodat je een nieuw product mag kiezen.

 

Betaald met Riverty en product ruilen

Wannner jij hebt gekozen voor Riverty (achteraf betalen), dan heb je gekozen voor het betalen op factuur. Wij bieden in dit geval helaas geen ruiloptie aan. Ons ruilproces houd namelijk in dat jij van ons een giftcard t.w.v. jouw aankoopbedrag ontvangt en in dit geval moet je alsnog jouw factuur bij Riverty voldoen. Uiteraard mag jij altijd je geld terug vragen binnen de zichttermijn van 60 dagen na aankoop van jouw product. We zullen vervolgens jouw factuur aanpassen of deze laten vervallen.

 

Openstaande Riverty factuur

Als jij de Riverty factuur nog niet hebt voldaan en een retour hebt aangemeld dan heb jij een openstaande factuur bij Riverty. Na ontvangst van jouw retour zullen we binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour de factuur aanpassen of deze laten vervallen als je de betaling nog niet hebt voldaan.

 

Giftcard omruilen voor terugbetaling

Als je tijdens de retouraanvraag hebt gekozen voor een giftcard, dan is het achteraf niet meer mogelijk om deze om te ruilen voor een terugbetaling.

 

Onjuiste terugbetaling

Neem in het geval van een onjuiste terugbetaling contact op met onze klantenservice. Wij controleren de terugbetaling en lossen het uiteraard waar nodig graag voor je op.

 

Bestelling annuleren

Wat jammer dat jij je bestelling wilt annuleren! Nadat je je bestelling hebt geplaatst, gaan we snel aan de slag om jouw pakketje in te pakken en te verzenden. Heb jij al een verzendbevestiging ontvangen? Dan is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te annuleren. Zodra jij je bestelling hebt ontvangen mag je deze als retour aanmelden. 

Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Dan kun je Chatbot Casey vragen of het nog mogelijk is om je bestelling te annuleren. Start je chat hier.

Let op: dit biedt geen garantie dat annuleren nog mogelijk is.